این روزها WhatsApp تبدیل به یک برنامه مورد علاقه برای افرادی که دوست دارند به یکدیگر پیام‌های رایگان بفرستند شده است؛ ولی امکانات این نرم‌افزار به نوشتن پیام و فرستادن آن ختم نمی‌شود. امکانات بسیار زیادی در WhatsApp وجود دارد که می‌تواند پیام‌های شما را بسیار لذت بخش تر کند و ممکن است که از همه آن‌ها اطلاع نداشته باشید.

اینجا ما ۱۰ نکته را در زمینه واتس آپ که در نگاه اول ممکن است در نرم‌افزار واضح نباشد را لیست کرده‌ایم. برخی فقط منحصر نسخه اندروید (Android) هستند در حالیکه بقیه را می‌توانید در بقیه نسخه‌ها استقاده کنید.

عکس‌هایی که دریافت کرده‌اید را ذخیره کنید.
عکس پروفایل و ویدیوهایی که به واتس آپ شما فرستاده می‌شوند در پوشه WhatsApp\media\WhatsApp Images دخیره می‌شوند. در اندروید می‌توانید این تصاویر را در گالری گوشی مشاهده کنید. در آیفون (iOS) این تصاویر در Photos app دخیره می‌شوند.

در واتس آپ اندروید می‌توانید تمامی تصاویری که فرستاده‌اید یا دریافت کرده‌اید را با انتخاب دکمه Media از منو پیام‌ها مشاهده کنید.

میانبرهایی را برای مکالمات واتس آپ ایجاد کنید.
اگر از استفاده کنندگان بسیار پر و پا قرص واتس آپ هستید پس احتمالاً از اینکه مجبور هستید هر دفعه که می‌خواهید به کسی پیام بفرستید برنامه را اجرا کنید خسته شده‌اید. در نسخه اندروید می‌توانید میانبرهایی را برای مکالملتان بر روی صفحه اصلی گوشی ایجاد کنید. دیگر برای فرستادن پیام به شخصی خاص فقط لازم است بر روی آیکن و اسم فرد در صفحه اصلی گوشی کلیک کنید.

برای فعال سازی از منوی پیام‌ها گزینه More را انتخاب کرده و بر روی Add conversation shortcut کلیک کنید.

انتخاب عکس پروفایل واتس آپ.
امکان انتخاب کردن عکس پروفایلتان در واتس آپ وجود دارد. برای این کار لازم است که در منو Settings گزینه Profile را انتخاب کنید. فقط بر روی عکس موجود کلیک کنید و می‌توانید آنرا با عکس موجود در گوشیتان و یا با عکسی که با دوربین می‌گیرید تغییر دهید. آنگاه عکس پروفایلشما به جای عکسی که دوستانتان از شما در contact گوشی دارند نشان داده خواهد شد.

بیش از فقط متن بفرستید.
فقط به فرستادن متن توسط واتس آپ اکتفا نکنید. از گزینه‌های دیگری که برنامه دارد نیز استفاده کنید. با واتس آپ می‌توانید تصاویر، ویدیو، صدا، آدرس و حتی اطلاعات تماس استفاده کنید.

Status واتس آپ خود را تغیر دهید.
می‌توانید status خود را در واتس آپ تغییر دهید تا دوستانتان بدانند که در حال چه کاری هستید و اخطار بدهید که فعلاً امکان چت برای شما وجود ندارد. این پیغام آن گاه کنار اسم شما در لیست افراد گوشی دوستانتان ظاهر می‌شود.

در منو اصلی واتس آپ گزینه Status وجود دارد که می‌توانید پیغام خودتان را تایپ کرده و یا از میان پیغام‌های پیش فرض یکی را انتخاب کنید.

پیامی را برای چندین نفر مخابره کنید.
اگر می‌خواهید پیغامی را به طور همزمان برای چندین نفر بفرستید ساده‌ترین را استفاده از broadcast در واتس اپ است.

از منو More گزینه Broadcast message را انتخاب کرده و حال افرادی را که مایل اند پیام را دریافت کنند انتخاب کنید. سپس پیامتان را تایپ کنید و بفرستید.

عکس پروفایل پس زمینه چت واتس آپ را تغییر دهید.
لازم نیست که همیشه به همان تصویر خسته کننده پس زمینه برنامه نگاه کنید. می‌توانید پس زمینه را به وسیله گزینه Wallpaper در منوی قسمت پیام‌ها تغییر دهید. می‌توانید یا از تصویری در داخل گوشی یا از تصاویر پیش فرض واتس آپ استفاده کنید. وقتی که گزینه تصاویر واتس آپ را انتخاب می‌کنید به صورت اتوماتیک چندین تصویر بر روی گوشی شما دانلود می‌شود که می‌توانید از بین آن‌ها انتخاب کنید. در ورژن آیفون (iOS) گزینه Conversation Settings در منو را انتخاب کرده و بر روی Chat Wallpaper کلیک کنید.

عکس‌هایی که دریافت کرده‌اید را ذخیره کنید.
تصاویر و ویدیوهایی که به واتس آپ شما فرستاده می‌شوند در پوشه WhatsApp\media\WhatsApp Images دخیره می‌شوند. در اندروید می‌توانید این تصاویر را در گالری گوشی مشاهده کنید. در آیفون (iOS) این تصاویر در Photos app دخیره می‌شوند.

در واتس آپ اندروید می‌توانید تمامی تصاویری که فرستاده‌اید یا دریافت کرده‌اید را با انتخاب دکمه Media از منو پیام‌ها مشاهده کنی

منبع: عکس پروفایل