اپل – دریافت مک (2006) برند اپل همیشه مترادف با سادگی کلاسیک بوده است، از محصولات تمیز و براق آن گرفته تا برندی نمادین. چنین ارزش‌هایی همچنین زیربنای کمپین مشهور اپل در سال 2006 «دریافت یک مک» بود، که با موفقیت لپ‌تاپ پرچم‌دار این برند را به عنوان جایگزینی مطلوب و معاصر برای رایانه‌های شخصی ویندوزی کلاسیک به بازار عرضه کرد. در پس زمینه ای سفید، این تبلیغ دو مرد را نشان می دهد که یکی از آنها لباس معمولی پوشیده و خود را "مک" معرفی می کند. شخصیت دیگر رسمی‌تر لباس پوشیده و دکمه‌های نسبتاً بسته‌تر دارد، در حالی که خودش را یک رایانه شخصی توصیف می‌کند. این تبلیغات سناریوهای مختلفی را نشان می‌دهند که برتری و عملکرد پیشرفته مک را برجسته می‌کنند، در حالی که هوشمندانه کاربران رایانه‌های شخصی و ویندوز را با کلیشه نامطلوب «احمق» مرتبط می‌کنند. با ارائه همزمان Apple Mac به‌عنوان یک گزینه بهبودیافته و خنک‌تر، تبلیغات به موفقیت بزرگی دست یافت و موقعیت برتر و ترجیحی برند را در بازار به‌طور عالی روشن کرد

رپورتاژ آگهی