تبلیغاتی که به درستی استفاده شوند می توانند ابزار بازاریابی بسیار موثری باشند. تبلیغات اغلب می توانند تأثیر قابل توجهی داشته باشند - به ویژه در اینترنت، جایی که تشخیص تمایز بین محتوای خنثی، سرمقاله و تبلیغاتی اغلب دشوار است. با این حال، این بدان معناست که این شکل از بازاریابی باید با احتیاط استفاده شود. از یک طرف، تبلیغات می تواند منجر به مشکلات حقوقی با برخی عواقب ناخوشایند شود. در حالی که از سوی دیگر، موضوع مقبولیت اخلاقی باقی است. به هر حال، هدف از تبلیغات و بازاریابی باید متقاعد کردن خریداران بالقوه در مورد شایستگی یک محصول یا برند باشد. نباید در مورد فریب دادن یا دروغگویی به مشتریان باشد.